Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1375)
Forma i typ
Książki
(1375)
Dostępność
dostępne
(1350)
nieokreślona
(18)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(1368)
Czytelnia
(3)
Autor
Suchodolski Bogdan
(21)
Wołoszynowa Lidia
(19)
Kupisiewicz Czesław
(18)
Doroszewski Witold
(17)
Skorupka Stanisław
(14)
Witwicki Władysław
(14)
Auderska Halina
(13)
Manteuffel Tadeusz
(12)
Klemensiewicz Zenon
(11)
Tatarkiewicz Władysław
(10)
Kieniewicz Stefan
(9)
Krawcewicz Stanisław
(9)
Włodarski Ziemowit
(9)
Żebrowska Maria
(9)
Arnold Stanisław
(8)
Kotarbiński Tadeusz
(8)
Kołakowski Leszek
(8)
Markiewicz Henryk
(8)
Ossowska Maria
(8)
Suchodolski Bodgan
(8)
Baley Stefan
(7)
Godlewski Michał
(7)
Kozielecki Józef
(7)
Platon
(7)
Wroczyński Ryszard
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Kurkowska Halina
(6)
Mika Stanisław
(6)
Szewczuk Włodzimierz
(6)
Szymczak Mieczysław
(6)
Łąkowski Rafał
(6)
Greniewski Henryk
(5)
Hutnikiewicz Artur
(5)
Ingarden Roman
(5)
Krzyżanowski Julian
(5)
Kula Witold
(5)
Kulczycka-Saloni Janina
(5)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Legowicz Jan
(5)
Lewicki Andrzej
(5)
Leśniak Kazimierz
(5)
Schaff Adam
(5)
Spionek Halina
(5)
Staszic Stanisław
(5)
Tomaszewski Tadeusz
(5)
Uhorczak Franciszek
(5)
Wyczańska Irena
(5)
Węgrzecki Adam
(5)
Zierhoffer August
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Żółkiewski Stefan
(5)
Arystoteles
(4)
Białostocki Jan
(4)
Brzeziński Jerzy
(4)
Chauvin Remy
(4)
Chauvin Rémy
(4)
Estreicher Karol
(4)
Gdowski Bogusław
(4)
Gerstmann Stanisław
(4)
Gorzkowski Waldemar
(4)
Hulek Aleksander
(4)
Jurkowski Andrzej
(4)
Kurdybacha Łukasz
(4)
Lange Oskar
(4)
Lech Konstanty
(4)
Madajczyk Czesław
(4)
Miąso Józef
(4)
Nowacki Tadeusz
(4)
Obuchowski Kazimierz
(4)
Ogonowski Zbigniew
(4)
Otto Edward
(4)
Piaget Jean
(4)
Pluciński Edmund
(4)
Przetacznikowa Maria
(4)
Ratajski Lech
(4)
Reykowski Janusz
(4)
Romer Eugeniusz
(4)
Rożniatowski Tadeusz
(4)
Scholsberg Harold
(4)
Serejski Marian Henryk
(4)
Strelau Jan
(4)
Szkiłądź Hipolit
(4)
Szober Stanisław
(4)
Vielrose Egon
(4)
Winniczuk Lidia
(4)
Wojnar Irena
(4)
Woodworth Robert S
(4)
Wołczyk Jerzy
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Ajdukiewicz Kazimierz
(3)
Bartel Kazimierz
(3)
Bauman Zygmunt
(3)
Berens Krzysztof
(3)
Bień Andrzej
(3)
Bik Stanisław
(3)
Bittner Ryszard
(3)
Blinowski Jan
(3)
Budohoska Wanda
(3)
Błachowski Stefan
(3)
Czapów Czesław
(3)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(308)
1970 - 1979
(323)
1960 - 1969
(555)
1950 - 1959
(162)
1940 - 1949
(1)
Kraj wydania
Polska
(1375)
Język
polski
(1375)
Temat
Polska
(87)
Filozofia
(59)
Fizyka
(31)
Pedagogika
(31)
Psychologia
(30)
Wychowanie
(27)
Nauczanie
(26)
Matematyka
(21)
Dziecko
(20)
Literatura polska
(19)
Sztuka
(19)
Etyka
(18)
Język polski
(18)
Encyklopedia polska
(17)
Logika
(17)
Nauka
(17)
Psychologia rozwojowa
(17)
Psychologia wychowawcza
(17)
filozofia
(17)
Szkolnictwo wyższe
(16)
słownik polski
(15)
wychowanie
(14)
Kultura
(13)
Psychologia społeczna
(13)
dziecko
(13)
język polski
(13)
psychologia
(13)
Metodologia
(12)
Młodzież
(12)
Uczenie się
(11)
uczenie się
(11)
Biologia
(10)
Historia
(10)
Szkolnictwo
(10)
literatura polska
(10)
Maszyny
(9)
Religia
(9)
Technika
(9)
Teoria poznania
(9)
nauczanie
(9)
pamięć
(9)
Antropologia filozoficzna
(8)
Dydaktyka
(8)
Geometria wykreślna
(8)
Mowa
(8)
Nauki społeczne
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Osobowość
(8)
Oświata
(8)
Socjologia
(8)
Społeczeństwo
(8)
psychologia społeczna
(8)
Chemia
(7)
Elektrotechnika
(7)
Malarstwo
(7)
Marksizm-leninizm
(7)
Nauczyciele
(7)
Praca
(7)
Wytrzymałość materiałów
(7)
młodzież
(7)
osobowość
(7)
pedagogika
(7)
Astronomia
(6)
Cybernetyka
(6)
Europa
(6)
Gramatyka
(6)
Komputery
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Przemysł
(6)
Stany Zjednoczone
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
geografia
(6)
pisarze polscy
(6)
uczniowie
(6)
Automatyka
(5)
Dziecko trudne
(5)
Genetyka
(5)
Gospodarka
(5)
Grecja
(5)
Historia kultury
(5)
Krytyka literacka
(5)
Moralność
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Platon
(5)
Pochodzenie człowieka
(5)
Psychologia eksperymentalna
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Zawód
(5)
nauczyciele
(5)
psychoterapia
(5)
rodzina
(5)
Bibliografia
(4)
Budownictwo
(4)
Chłopi
(4)
Egzaminy
(4)
Elektronika
(4)
Geometria analityczna
(4)
Historiozofia
(4)
Informacja naukowa
(4)
Język angielski
(4)
1375 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.853, 227, 861, 855, 857 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31358, W.31359 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29387, 29386 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6894 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.9966 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel światowy / Stanisław Albinowski. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1965. - 126, [2] s. : tabl. ; 18 cm.
(Omega : Współczesna Biblioteka Naukowa ; Nr 33)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2569 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dzieje Szwecji / Ingvar Andersson ; przeł. Stanisław Piekarczyk. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1967. - 360, [5] s., [24] k. tabl. : il.,mapy, mapy złoż. ; 25 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2196 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Dlaczego napisałem tę książkę; Podziękowania; Rozdział 1. Co to jest psychologia społeczna?: Definicja; Ludzie, którzy postępują anormalnie, niekoniecznie muszą być szaleńcami; Rozdział 2.Konformizm: Co to jest konformizm?; Czynniki powodujące nasilenie lub osłabienie konformizmu; Nagrody i kary a informacja; Reakcja na wpływ społeczny; Posłuszeństwo jako forma uległości; "Nie zainteresowany" świadek jako konformista; Uwagi w kwestiach etycznych; Rozdział 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie: Skuteczność oddziaływania środków masowego przekazu; Kształcenie czy propaganda; Źródło przekazu; Atrakcyjność; Charakter przekazu; Cechy charakteryzujące odbiorców przekazu; Opisane zasady a sytuacje rzeczywiste; Rozdział 4. Poznanie społeczne: Jak nadajemy sens światu?; Wpływ kontekstu na ocenę społeczną; Heurystyki oceniania; Pamięć (od)twórcza; Jak dalece konserwatywne jest ludzkie poznanie?; Jak postawy i przekonania kierują zachowaniem?; Trzy możliwe błędy w wyjaśnianiu zdarzeń społecznych; Rozdział 5. Uzasadnienie własnego postępowania: Redukcja dysonansu a zachowanie racjonalne; Dysonans jako następstwo pojęcia decyzji; Psychologiczne następstwo niedostatecznego uzasadnienia własnego postępowania; Uzasadnianie wysiłku; Uzasadnienia okrucieństwa; Psychologiczne następstwa nieuchronności zdarzeń; Doniosłe znaczenie samooceny; Fizjologiczne i motywacyjne skutki dysonansu; Krytyczne spojrzenie na dysonans poznawczy jako teorię; Praktyczne zastosowanie teorii dysonansu; Sam brak dysonansu nie wystarcza człowiekowi; Rozdział 6. Agresja u człowieka: Definicja agresji; Czy agresywność ma charakter instynktowny?; Czy agresja jest niezbędna?; Frustracja a agresja; Społeczne uczenie się a agresja; Jak redukować przemoc?; Rozdział 7. Uprzedzenia: Stereotypy i uprzedzenia; Przyczyny uprzedzeń; Ustawy mogą wpłynąć na zmianę obyczajów; Rozdział 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna: Wpływ pochwał i przysług; Cechy osobiste; Podobieństwo poglądów a sympatia; Wzajemna sympatia a samoocena; Zyskiwanie i utrata uznania; Miłość i bliskość; Bliskość, autentyczność społeczna i komunikowanie się; Cechy efektywnego komunikowania się; Rozdział 9. Psychologia społeczna jako nauka: Doniosłe znaczenie losowego podziału na grupy; Problemy związane z eksperymentowaniem w psychologii społecznej; Moralna odpowiedzialność za odkrycia; Przypisy; Indeks osób; Indeks rzeczowy;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O duszy / Arystoteles ; tł., przedm. Paweł Siwek. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988. - 253, [3] s. : 1 il. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35493 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35429 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35093 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej